Hartverwarmende reunie

22 maart 2015 - Buenos Aires, Argentinië

Op zondagmorgen in alle vroegte met de metro naar de fameuze zondagmarkt in San Telmo. Een koffie in het ons vertrouwde Café Dorego. Hoewel aftandser dan ooit, blijft het een "hippe tent".
De Calle Defensa is helemaal gevuld met kraamhouders van nostalgische spulletjes.
Op de Plaza de Mayo zijn de voorbereidingen begonnen voor de manifestaties overmorgen. Op 24 maart wordt 39 jaar bevrijding van de militaire dictatuur herdacht. Dat levert alle Argentijnen een lang weekend op.

Wij nemen de trein naar Acassusso en daar pikt Sara Wagener ons op. Sara heeft het reisbureau Flyer van haar moeder Isabel (met ondermeer een kantoor op de Reconquista) overgenomen. De ouders van Sara waren vertrouwde vrienden van Frits, toen hij hier woonde. Sara heeft al eerder een reis voor ons geregeld. Ook bij deze vakantie heeft Flyer ons in allerlei opzichten fantastisch bijgestaan. Een aanrader voor wie nog ooit plannen heeft om in dit land te reizen!

We hebben in restaurant "Cardon" bij de paardenrenbaan in San Isidro een heel genoeglijke reünie lunch met Sara, Riet van Baren, Anneke Walther, Erik en Betty Spinoza Catella. Hartverwarmend, hoe de nederlandse gemeenschap van toen, zó met elkaar vertrouwd is geraakt door een soort gemeenschappelijkheid in uiteenlopende persoonlijke levensgeschiedenissen.

Als we met trein terug zijn in "Lisandro de la Torre", lopen we nog flink wat kilometers. We bekijken de paardenrenbaan van BA. Er is veel volk op de been op een markt van streekproducten. Veel lokale kleinschalige voedselproductie. Dichtbij onze B&B delen wij een pizza.

1. Bert:
    24 maart 2015
    Lidy en Frits, het is 24 maart 12.00 uur. Mooi, mooi, mooi. Ik hoop dat ik jullie snel zie. Groet Bert